Ήρθε το Φθινόπωρο….

 

Με αφορμή τον πίνακα του Βαν Γκογκ: 

Φθινοπωρινό τοπίο με τέσσερα δένδρα,

ζητάμε από τα παιδιά να παρατηρήσουν  τον πίνακα ζωγραφικής.

Στη συνέχεια κάνουμε ενδεικτικές ερωτήσεις που θα βοηθήσουν τα παιδιά  να αναγνωρίσουν λεπτομέρειες του πίνακα.

Έτσι ξεκινάμε ένα σχέδιο εργασίας με στόχο να γνωρίσουν τα παιδιά τα βασικά χαρακτηριστικά της εποχής του Φθινοπώρου.

Ενδεικτικές δραστηριότητες για το Φθινόπωρο:

Εντοπίζουμε το Φθινόπωρο από τον πίνακα των εποχών.

Διαβάζουμε το ποίημα : το  Φθινόπωρο

Και το  δραματοποιούμε.

Κάνουμε μαγικές διαδρομές με κηρομπογιές και μαθαίνουμε τα χρώματα του φθινοπώρου.

Φτιάχνουμε φθινοπωρινά δενδράκια με τύπωμα από φελό.

Μιλάμε για τα φθινοπωρινά φρούτα. Τα αγγίζουμε, τα μυρίζουμε, τα γευόμαστε.

Ανασυνθέτουμε τη λέξη : ΜΗΛΟ

Κάνουμε μαθηματικά με καρύδια. (Βάζω στο  ποτηράκι τόσα καρύδια όσα λέει ο αριθμός)

Μαθαίνουμε τραγουδάκι για τη βροχή

Η βροχή, τίκι τίκι στάζει
και ποτίζει τα φυτά
μια δυναμώνει
και έπειτα ησυχάζει
και το τζάμι μου χτυπά

Η βροχή, τίκι τίκι στάζει
την ομπρέλα μου κρατώ
πέσε βροχούλα
τώρα δε με νοιάζει
με χαρά θα δροσιστώ!

Προβληματιζόμαστε τι πρέπει να φοράμε όταν βρέχει. Αντιστοιχίζουμε εικόνα με λέξη.

Μαθαίνουμε το γράμμα Ο. Βρίσκουμε και άλλες λεξούλες που αρχίζουν από Ο

Με μαγνητικά γράμματα σχηματίζουμε τη λέξη  ΟΜΠΡΕΛΑ

Φτιάχνουμε ομπρέλες ατομικές και ομαδικές.

Τέλος βγαίνουμε στην αυλή, μαζεύουμε σαλιγκάρια και παίζουμε παιχνίδια με στεφάνια.

Advertisements