Το παρουσιολόγιό μας.

 

Αρχή  σχολικής χρονιάς και στο νηπιαγωγείο φτιάξαμε πίνακα παρουσίας  με τα ονόματα των παιδιών και με τίτλο:  “πετώντας στα σύννεφα”. Το παρουσιολόγιό μας φέτος  έχει γεμίσει με  συννεφάκια, ένα για κάθε παιδί.

Καθώς έρχονται το πρωί στο νηπιαγωγείο τα παιδιά θα πρέπει να αναζητήσουν και να τοποθετήσουν την καρτέλα με το όνομά τους στο αντίστοιχο συννεφάκι τους.

Τα νήπια και ιδιαίτερα τα προνήπια δυσκολεύονται να αναγνωρίσουν το όνομά τους.  Στο νηπιαγωγείο δίνουμε πολλές ευκαιρίες ενασχόλησης με τα ονόματά τους.

Ενδεικτικές ασκήσεις- δραστηριότητες με τα ονόματά τους:

-Βρες το όνομά σου.

Η νηπιαγωγός δίνει στα παιδιά λίστες με τα ονόματα των παιδιών της τάξης και τους ζητά να υπογραμμίσουν το δικό τους.

– Ντόμινο ονομάτων.

Η νηπιαγωγός φτιάχνει ντόμινο με φωτογραφίες των παιδιών. Στη μία πλευρά κολλάει τη φωτογραφία του παιδιού και στην άλλη το όνομα κάποιου συμμαθητή του. Οι κάρτες μοιράζονται στα παιδιά, ενώ μία κάρτα τοποθετείται κάτω. Το παιχνίδι παίζεται όπως ένα συνηθισμένο ντόμινο. Κάθε παίχτης προσπαθεί να βάλει κάτω πρώτος τις κάρτες του και να “βγει”.

-Δημιουργία πίνακα αναφοράς με τα ονόματα αγοριών και κοριτσιών.

-Γραφή του ονόματος με πλαστελίνη.

-Ποιος έχει το μεγαλύτερο όνομα.

Τα παιδιά ταξινομούν τα ονόματά τους ανάλογα με το πόσο μεγάλο είναι.

-Μαγικό γράμμα.

Σε άσπρο χαρτί γράφουν με άσπρη κηρομπογιά το αρχικό γράμμα του ονόματός τους. Μετά χρωματίζουν με αραιωμένη τέμπερα ή νερομπογιά το χαρτί. Η κηρομπογιά επειδή δε βάφεται, εμφανίζει το αρχικό γράμμα.

Στο σχολείο μας αφού επικεντρωθήκαμε στο αρχικό γράμμα του ονόματός κάναμε κολάζ  με σερπαντίνες που βρήκαμε ξεχασμένες σ’ένα συρτάρι.

 

 

 

Σκορπίσαμε  καρτέλες με τα ονόματα και κάθε παιδί έψαχνε να βρει το δικό του όνομα.

Ταξινομήσαμε τις καρτέλες ονομάτων ανάλογα με το μέγεθος(τον αριθμό γραμμάτων).

Advertisements